Laatste nieuws

Delft, Aachen and Jülich join forces to build scalable quantum technologies

20 april 2017

Quantum science is rapidly evolving towards greater technological maturity throughout the world. To remain at the forefront of this exciting field, collaborations are key. Today, institute QuTech in Delft as well as Forschungszentrum Jülich and RWTH Aachen University, both partners in the Jülich Aachen Research Alliance (JARA), have intensified their collaboration through an official agreement....Lees verder

Science-publicatie TU Delft over eeuwige oorlog tussen bacterie en virus

13 april 2017

Op vrijdag 7 april publiceren TU-onderzoekers samen met anderen in Science over zogenoemde CRISPR-systemen in bacteriën, en hoe deze weerstand bieden tegen virussen.Lees verder

Nieuwe techniek geeft biomoleculen in weefsels kleur

07 april 2017

Een extra detector op een elektronenmicroscoop kan helpen om te bepalen welke moleculen er op specifieke plekken in een cel voorkomen. Dat schrijven wetenschappers van het UMCG en de TU Delft vandaag in het tijdschrift Scientific Reports. “Met deze detector kunnen we elk molecuul in een cel een eigen kleurtje geven,” zegt Ben Giepmans, de onderzoeksleider uit Groningen....Lees verder

Onderzoekers printen veelbelovende tweedimensionale transistors

07 april 2017

Onderzoekers verbonden aan AMBER en Trinity College in Dublin hebben, in samenwerking met de TU Delft, voor het eerst geprinte transistors geproduceerd die uitsluitend bestaan uit tweedimensionale nanomaterialen. Deze 2D-materialen hebben veelbelovende elektronische eigenschappen en kunnen goedkoop geproduceerd worden. Mogelijke toepassingen van dit onderzoek zijn voedselverpakkingen met een...Lees verder

Science-publicatie TU Delft over eeuwige oorlog tussen bacterie en virus

06 april 2017
Photo bacteriophage by Naturalismus: https://flic.kr/p/7PfoQs under license CC-BY-SA-NC 3.0 Unported.

Op vrijdag 7 april publiceren TU-onderzoekers samen met anderen in Science over zogenoemde CRISPR-systemen in bacteriën, en hoe deze weerstand bieden tegen virussen. Lees verder